OutdoorTrip pro iOS

Darkside, getOne
UX leader and designer
2018

Co se dělalo

Již existující webový projekt OutdoorTrip jsme převáděli na iOS zařízení. Jde o službu, kde je možné si vybrat výlet/zážitek/… v daném místě, ceně a termínu. Aby vše bylo rychlejší a zároveň aby aplikace vycházela z brandingu OutdoorTrip.


Má role

UX designer.

Řešil jsem:

  1. Zadání pro klienta — které všechny podklady je nutné získat;
  2. UX vedení;
  3. UI návrh některých obrazovek;
  4. knihovnu UI komponent ve Sketchi.

Ideace

Pro klienta jsme nejdříve připravili sady dotazů a nechali vypracovat UCDC. Některé podklady měl klient již připraveny (cílová skupina, očekávané množství výletů v konkrétních zemích/světadílech).

Dále jsme si rozkreslili na tabuli a papír průchody obrazovkami, vytipovali vhodné symboly pro akce používané při používání aplikace (do oblíbených, skupina, délka trvání,…). Papírový prototyp rozhýbaný ve Sketchi posloužil k odhalení několika chyb.

Následoval design ve Sketchi. Jelikož na UI pracovali 4 designéři, tak jsme si museli vyřešit vhodný způsob předávání. Knihovna komponent toto zastala jen částečně. Kooperace byla však náročnější.

Průběžně se design implementoval a testoval na mobilu.



Design / výsledek

Design plně respektuje branding OutdoorTrip, ačkoliv na mnoha místech jsme museli použít jiný vzhled a styl komponent, který však neodporoval mantinelům brandingu.

iOS aplikaci je možné stáhnout zde.


Jakým problémům jsme čelili

Největším problémem byla kolaborace ve Sketchi.

Odladění “chování” a animací aplikace bylo občas mimo technologické možnosti nebo příliš složité. Což může vyvolat různé debaty ohledně náročnosti vytváření nativních aplikací.


Přínos pro klienta / zákazníky

Klient i zákazníci získali uživatelsky přívětivou formu, jak mít své booklé výletu stále s sebou a zároveň i mohou aplikaci používat offline, pokud internet chybí. Což se u tohoto typu služby hodí.


Co mi projekt přinesl

I s agilním UX mentoringem se dá docílit výsledku když v týmu nejsou designéři, ale alespoň lidé s citem pro design a ochotou se učit novým věcem. Developři z getOne se zapojili a většinu práce odvedli sami.

Kolaborace a prototypování ve Sketchi není ideální. Na druhou stranu tento nástroj byl pro náš případ nejvhodnější, např. díky exportu assetů do IDE, ve kterém getOne vyvíjelo iOS aplikaci.