Co se dělalo
Již existující webový projekt OutdoorTrip jsme převáděli na iOS zařízení. Jde o službu, kde je možné si vybrat výlet/zážitek/… v daném místě, ceně a termínu. Aby vše bylo rychlejší a zároveň aby aplikace vycházela z brandingu OutdoorTrip.
Má role
UX designer.
Řešil jsem:
- Zadání pro klienta — které všechny podklady je nutné získat;
- UX vedení;
- UI návrh některých obrazovek;
- knihovnu UI komponent ve Sketchi.
Ideace
Pro klienta jsme nejdříve připravili sady dotazů a nechali vypracovat UCDC. Některé podklady měl klient již připraveny (cílová skupina, očekávané množství výletů v konkrétních zemích/světadílech).
Dále jsme si rozkreslili na tabuli a papír průchody obrazovkami, vytipovali vhodné symboly pro akce používané při používání aplikace (do oblíbených, skupina, délka trvání,…). Papírový prototyp rozhýbaný ve Sketchi posloužil k odhalení několika chyb.
Následoval design ve Sketchi. Jelikož na UI pracovali 4 designéři, tak jsme si museli vyřešit vhodný způsob předávání. Knihovna komponent toto zastala jen částečně. Kooperace byla však náročnější.
Průběžně se design implementoval a testoval na mobilu.

Barvy

Typografie
Řešení
Design plně respektuje branding OutdoorTrip, ačkoliv na mnoha místech jsme museli použít jiný vzhled a styl komponent, který však neodporoval mantinelům brandingu.
iOS aplikaci je možné stáhnout zde.
Jakým problémům jsme čelili
Největším problémem byla kolaborace ve Sketchi.
Odladění “chování” a animací aplikace bylo občas mimo technologické možnosti nebo příliš složité. Což může vyvolat různé debaty ohledně náročnosti vytváření nativních aplikací.
Přínos pro klienta / zákazníky
Klient i zákazníci získali uživatelsky přívětivou formu, jak mít své booklé výletu stále s sebou a zároveň i mohou aplikaci používat offline, pokud internet chybí. Což se u tohoto typu služby hodí.
Co mi projekt přinesl
I s agilním UX mentoringem se dá docílit výsledku když v týmu nejsou designéři, ale alespoň lidé s citem pro design a ochotou se učit novým věcem. Developři z getOne se zapojili a většinu práce z UX a UI designu odvedli sami.
Kolaborace a prototypování ve Sketchi není ideální. Na druhou stranu tento nástroj byl pro náš případ nejvhodnější, např. díky exportu assetů do IDE, ve kterém getOne vyvíjelo iOS aplikaci.
