Co se dělalo?
Webová aplikace, která jednoduše prezentuje technologii SID (identifikaci a verifikaci volajícího).
Aplikace má být intuitivní (vzhledem ke složitosti technologie) a jednoduchá na ovládání, odezvu a prezentaci výsledků.
Má role
Ideace spolu s developery, product ownerem, marketingem, obchodníky. Rapidní prototypování, design, testování a oponentura implementace.
Problém
Aktuální demo všech technologií fungovalo jen na systémech Windows a Linux. Existovala i jednoduchá varianta webového dema, které však byly vytýkány neduhy jako: neintuitivnost, design, zpětna odezva.
Prezentace však probíhají na různých místech a událostech. Výjimkou nejsou rauty a večírky s hlasitým okolím a okolnostmi s nároky na ovládání, aby bylo opravdu jednoduché.
Vyplynuly nám dva výchozí body:
- Aplikace bude optimalizována pro mobily a
- zvolíme přístup “jedna funkce na obrazovku”, aby ona jednoduchost byla zachována v rámci nezahlcování kognitivních funkcí.

Ideace
Začali jsme klasicky představením a upřesněním person a prostředí. Rozebrali si možnosti funkcí a domluvili se na postupu mobile-first. Díky kterému jsme se mohli soustředit opravdu jen na to podstatné a zároveň měli řešení pro stěžejní zařízení — mobil či tablet a zároveň plně funkční na desktopu.
Typické bylo neustálé zjednodušování a otázka “je tohle potřeba”? Tak jsme se dostali až na “dřeň” jen toho nutného.
Proces “diskuze — whiteboard/papír — iterativní design” se osvědčil.
Řešení
Po několika iteracích jsme přes wireframový styl grafiky dospěli ke vzhledu definovaném Material Designem. Výsledkem je jednoduchá aplikace v Angularu. Komunikace probíhá přes několik API s potřebnými službami a téměř v reálném čase je možné vyhodnocovat volajícího.
Předání probíhalo exportem ze Sketche do Zeplinu.

Funkce > Forma
To bylo naše vodítko.
Jakým problémům jsme čelili
Problémem číslo jedna byl čas. Termín byl zároveň pozitivní ve smyslu, že jsme se museli zaměřit opravdu jen na to důležité.
V průběhu práce se objevily další požadavky na zobrazení transkripce řeči aj. Iterativním cyklem jsme opět společně navrhli řešení.
Přínos pro klienta, zákazníky & business
V prvním kroku vždy klient představuje zákazníkům SID demo a ti jej pak mohou dále používat. Pokud by si někdo (obchodník i zákazník) měl pamatovat postupy nebo číst návod, tak by řešení nefungovalo.
V našem případě aplikaci může používat i laik a přesto vidí, že získává správný výsledek s velice nízkou časovou prodlevou.
Aplikace splňuje vše požadované pro demonstraci technologie a její jednoduché používání.
Co projekt přinesl mě
Rychlý a iterativní přístup, kde jsou ihned vidět výsledky a je možné chyby opravit v počátku je zásadní.
Je důležité být v úzkém kontaktu se všemi zúčastněnými a neustále své postupy validovat.
Časový rámec s brzkým termínem nemusí být na škodu, pokud “vidíme” na konec projektu a v rámci možností pracujeme s časovou rezervou.
